domingo, 3 de mayo de 2020

Corona se des_marca...


Corona has become the subject of memes and videos shared on social media as the toll from the virus climbs worldwide. 
Reports of an increase in online searches for “corona beer virus” and “beer coronavirus” show the Mexican beer hasn’t been able to escape the association. The so-called purchase intent among adults in the U.S. has plunged to the lowest in two years, according to data from YouGov Plc. 

The damage has become more severe in recent days as infections spread. Shares of Corona-maker Constellation Brands Inc. dived 8% this week in New York. Corona’s buzz score — which tracks whether American adults aware of the brand have heard positive or negative things about it — has tumbled to 51 from a high of 75 at the beginning of the year, YouGov said. (Más)



Desde el pasado 16 de enero, las búsquedas de términos como 'corona beer virus', 'beer virus' o incluso 'beer coronavirus' han aumentado considerablemente según puede verse en la herramienta de Google para analizar tendencias. Estonia, Eslovenia, República Checa, México y Bélgica son los países donde más búsquedas se han realizado de este término equivocado. 




A pesar de este alto volumen de búsquedas, no hay ninguna relación entre el coronavirus de Wuhan y Corona, la conocida marca mexicana de cervezas...

No hay comentarios: