viernes, 3 de diciembre de 2010

NOVARTIS: 9 días que cambiaron su mundo...




Ocurre a veces que una misma "peli", por esas cosas del marketing, cambia de título de un país a otro. Incluso, en algunas raras ocasiones, hacen relanzamientos de la misma con un cambio de nombre.




Ocurre a veces que una misma compañía, por esas cosas de la incoherencia, de la "Irresponsabilidad Social Corporativa" (ISC), cambia de políticas.

Lo que ya no es de recibo es cambiar en tan corto período de tiempo...9 dias.

Es, tan solo, lo que se tarda en convertirse en una "Bad company"...


Sunday newspaper Sonntag said Novartis was planning a cost-cutting programme similar to cross-town rival Roche Holding AG (ROG.VX), quoting two unnamed sources close to Novartis management.

"I do not know who the company's sources are but we do not plan a programme similar to Roche's," Novartis spokesman Eric Althoff said.


Ver



In a statement sent to in-Pharmatechnologist Novartis said the US sales force cuts move were motivated by the “changing dynamicswithin its portfolio, arguing that the realigning its sales team will help it “focus on greatest opportunities for growth.”

Andy Wyss, president of Novartis Pharmaceuticals Corporation, said: Proactively evolving our business model will enable us to focus our resources on key launch products and capture opportunities in both primary care and specialty medicines.”

Ver

Ver tambien

Pareja dispareja: Joe/Novartis y Severin/Roche estratégicas diferencias o diferencias en estrategias?

No hay comentarios: